Πράσινη Μετάβαση

Μπάρμπα Στάθης: Ετοιμάζει νέα plant based λανσαρίσματα και επενδύει σε drones και AI

O επικεφαλής της Μπάρμπα Στάθης Νικήτας Ποθουλάκης

Οι εξαγωγές της εταιρείας αποτελούν το 10% του κύκλου εργασιών της

Η κλιματική αλλαγή και όσα αυτή θα φέρει τα επόμενα χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο των ενεργειών της εταιρείας κατεψυγμένων λαχανικών και σαλατών Μπάρμπα Στάθης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη (ανήκει στον όμιλο Vivartia), την ώρα που οι εκτιμήσεις για τη νέα χρονιά τη θέλουν να κλείνει με ελαφρώς αυξημένο τζίρο αλλά με μειωμένο περιθώριο κέρδους λόγω πληθωρισμού.

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με όσα τονίζει στο Financial Report ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Νικήτας Ποθουλάκης αναμένεται να γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε σύγχρονες τεχνολογίες που συμβάλλουν στην βελτίωση της παραγωγής και στην πρόγνωση των καιρικών συνθηκών.

Κατά όσα αναφέρει ήδη εδώ και δύο χρόνια η εταιρεία έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιεί drones για την εποπτεία των καλλιεργειών της, που στην παρούσα φάση, αγγίζουν τα 30.000 στρέμματα, ενώ έντονη είναι και η παρουσία συστημάτων ΑΙ, τα οποία λειτουργούν ως προγνωστικά στοιχεία για τον καιρό και τις μεταβολές του, στοιχεία που επηρεάζουν ιδιαίτερα τις καλλιέργειες. “Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και αυτό γιατί θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για το εξωτερικό” δηλώνει ο κ. Ποθουλάκης, συμπληρώνοντας ότι αυτό γίνεται και στο πλαίσιο του σχεδιασμού για πιο αυξημένη εξωστρέφεια τα επόμενα χρόνια.

Το μέλλον της Μπάρμπα Στάθης, όμως, βρίσκεται και στα plant based (φτιαγμένα από φυτικές ίνες) προϊόντα, τα οποία, αργά αλλά σταθερά καταλαμβάνουν ένα ικανοποιητικό μερίδιο από τους διαθέσιμους κωδικούς της εταιρείας, ενώ συνεχώς βγαίνουν καινούργια προϊόντα. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα βρεθούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ δύο νέοι κωδικοί, μάλιστα άκρως παραδοσιακοί, οι οποίοι εκτός από την Ελλάδα, θα εξαχθούν και σε χώρες του εξωτερικού. Πρόκειται για τον κατεψυγμένο μουσακά και τον παστίτσιο με plant based κιμά, στα οποία υπάρχουν προσδοκίες ότι θα διαγράψουν θετική πορεία τόσο εντός όσο και εκτός χώρας. Για τα plant based προϊόντα ο κ. Ποθουλάκης αναφέρει επίσης ότι “υπάρχει έντονο ρεύμα από το εξωτερικό, το οποίο έρχεται και στην Ελλάδα και το καταλαβαίνουμε και από το χώρο που τους αφιερώνουν τα σούπερ μάρκετ, που γίνεται κάθε χρόνο και πιο μεγάλος”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει αναπτύξει τέτοια τεχνογνωσία τα τελευταία χρόνια στα συγκεκριμένα προϊόντα, που βρίσκεται σε συζητήσεις για να παράγει στις μονάδες της plant based προϊόντα γνωστών πολυεθνικών εταιρειών, κάτι που αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στο 2025. Στην παρούσα φάση, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται κατά 20% από τις φρέσκες σαλάτες και κατά 80% από κατεψυγμένα προϊόντα, ενώ περίπου το 10% του τζίρου της είναι εξαγωγές, τόσο με τη δική της επωνυμία, όσο και με Private Label.

Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ την πενταετία 2025-2030

Έχοντας στα πλάνα την αύξηση των εξαγωγών και άρα την ανάγκη για άνοδο στην παραγωγικότητα, η Μπάρμπα Στάθης ολοκληρώνει στα τέλη του 2024 ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 20 εκατ. ευρώ, ενώ στις αρχές του 2025 θα ξεκινήσει ένα ακόμα επενδυτικό πρόγραμμα, ανάλογης έκτασης. Τα χρήματα αυτά θα επενδυθούν σε ενέργειες που θα συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγής και στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων της εταιρείας που, εν έτει 2024 ξεπερνούν τους 700 και βρίσκονται κατά κύριο λόγο στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, λόγω της κλιματικής αλλαγής που έχει μειώσει την απόδοση των καλλιεργειών, μόνο για το 2024, κατά 15-20% , ο κ. Ποθουλάκης τόνισε ότι θα επιδιωχθεί αύξηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων της εταιρείας, από 30.000 τμ που είναι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2024 η εταιρεία δεν αύξησε τις τιμές των προϊόντων της, ενώ άγνωστο είναι ακόμα αν θα γίνει κάτι τέτοιο το 2025.

Επόμενος στόχος της Μπάρμπα Στάθης, εξάλλου, είναι και η αναζήτηση μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα νέων σημείων γεωγραφίας και βιομηχανίας, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Νικήτας Ποθουλάκης, καταρχήν εντός Ελλάδας και πλησίον της περιοχής της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διευκολυνθούν και τα logistics.

Υπενθυμίζεται ότι σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις το 2023 συνέχισαν την ανοδική πορεία των προηγούμενων ετών, επιταχύνοντας την ανάπτυξή τους με αύξηση κατά 8,7% σε σχέση με το 2022 ανερχόμενες σε €223,3 εκατ. Όλοι οι λειτουργικοί τομείς του ομίλου κατέγραψαν αύξηση που ήταν για τα καταψυγμένα λαχανικά 3,7%, για τις καταψυγμένες ζύμες 12% και για τις φρέσκες σαλάτες 2,3%. Οι πωλήσεις της μητρικής Μπάρμπα Στάθης ανήλθαν σε €108,8 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά €2,6 2,4% σε σχέση με το 2022.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu