Επικίνδυνα οχήματα, μη πιστοποιημένοι οδηγοί και μηδενική εποπτεία από τις αρχές
Τρομακτικά ζητήματα ασφάλειας στη μεταφορά μαθητών σε πολλές δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης (ιδιωτικά σχολεία, βρεφονηπιακοί σταθμοί, Κέντρα Μελέτης, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών) παραμονές της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς αποκαλύφθηκαν στη σημερινή συνάντηση ανάμεσα στον Πρόεδρο Γ. Χριστόπουλο και στον Γεν. Γραμματέα της ΟΙΕΛΕ Δ. Κάζαγλη και σε ομάδα οδηγών και συνοδών που εργάζονται σε τέτοιες δομές.
Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ τονίζει ότι βάσει δεδομένων χιλιάδες παιδιά κινδυνεύουν σοβαρά καθώς το πλαίσιο μεταφοράς τους από και προς τα σχολεία με τα σχολικά λεωφορεία των ιδιωτικών δομών είναι στον «αέρα». Μεταξύ άλλων καταγγέλλονται ότι
Α. Επικίνδυνα οχήματα
- Ο στόλος των περισσότερων ιδιωτικών δομών είναι γερασμένος, με μέσο όρο λειτουργίας τα 28-30 έτη!
• Σε μεγάλο αριθμό σχολικών λεωφορείων οι ζώνες ασφαλείας είναι κατεστραμμένες!
• Πολλά από τα σχολικά λεωφορεία δεν έχουν συστήματα ψύξης-θέρμανσης, γεγονός ιδιαίτερα σοβαρό λόγω της κλιματικής κρίσης.
• Μεγάλος αριθμός αυτών έχουν μηχανολογικές ελλείψεις (αμέλεια συντήρησης) και ο έλεγχος των ιδιωτικών, κυρίως, ΚΤΕΟ είναι εξαιρετικά πλημμελής.
• Πληγή για τις μεταφορές αποτελούν τα 9θέσια βαν που τα τελευταία χρόνια έχουν εισχωρήσει έντονα σε πολλές δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τα βαν αυτά δεν πληρούν όρους ασφάλειας που έχουν τα λεωφορεία (και δη τα σχολικά) και η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών τους δεν έχουν πιστοποίηση! Επίσης δεν έχουν ταχογράφο, με αποτέλεσμα να μην καταγράφονται η ταχύτητα του οχήματος, οι αποστάσεις και το ωράριο οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών.
Β. Μη πιστοποιημένοι-παράνομοι οδηγοί
- Ένας μεγάλος αριθμός οδηγών δεν έχει επαγγελματική πιστοποίηση!
• Επειδή το ωράριο των οδηγών είναι σπαστό, συχνά οι επιχειρηματίες προσλαμβάνουν παρανόμως οδηγούς, κυρίως συνταξιούχους ή (ακόμη χειρότερα) οδηγούς που προέρχονται από το δημόσιο (κυρίως ΕΘΕΛ, ΟΤΑ), οι οποίοι, καταπονημένοι από την εργασία τους, συμπληρώνουν εισόδημα, θέτοντας όμως σε κίνδυνο τις ζωές των παιδιών! Έτσι προκύπτουν (σε συνδυασμό με την εργασία συνοδών που δεν έχουν πιστοποίηση) ζητήματα με ξεχασμένα παιδιά σε σχολικά, ατυχήματα κ.λπ.
Γ. «Παράνομα» συνεργεία και «βενζινάδικα» μέσα σε ιδιωτικές μονάδες
- Προκειμένου να γλιτώσουν κόστη συντήρησης, κάποιες ιδιωτικές μονάδες έχουν εγκαταστήσει παράνομα «συνεργεία» (!) με άγνωστο προσωπικό που ουδείς γνωρίζει, αν έχει την επάρκεια για να αναλάβει εργασίες σε σχολικά λεωφορεία.
• Για αντίστοιχους λόγους περικοπής εξόδων, κάποιες μονάδες διατηρούν στις εγκαταστάσεις τους παράνομες δεξαμενές καυσίμων (!!) για να ανεφοδιάζουν, άγνωστο με τι καύσιμα τα σχολικά λεωφορεία!
• Είναι ευνόητο ότι η λειτουργία παράνομων «συνεργείων» και «βενζινάδικων» χωρίς κανένα όρο ασφάλειας θέτει σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή εκατοντάδων μαθητών και εργαζόμενων. Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι πολλά ιδιωτικά σχολεία χρησιμοποιούν τον αύλειο χώρο τους ως parking, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος για τα παιδιά να είναι ακόμη μεγαλύτερος
Δ. Μηδενική εποπτεία από τα Υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη
- Με εξαίρεση κάποιους εικονικούς ελέγχους την πρώτη εβδομάδα της σχολικής χρονιάς, οι έλεγχοι από την τροχαία και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών είναι ανύπαρκτοι. Έτσι, η παρανομία ανθεί και γιγαντώνεται εις βάρος της ασφάλειας των παιδιών μας!
• Έχουν γίνει ενέργειες από σωματεία και φορείς και έχουν κατατεθεί αναλυτικές προτάσεις που έχουν μείνει στα συρτάρια των αρμοδίων!
Ε. Τρικλοποδιά του ΕΦΚΑ στους οδηγούς των σχολικών με «παρέμβαση» των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης
- Με ωμή παρέμβαση των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης, οι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων είναι η μοναδική ομάδα των επαγγελματικών του χώρου που εξαιρέθηκαν τεχνηέντως από την ασφάλιση που είχαν εδώ και 40 χρόνια με βαρέα ένσημα! Είναι εύλογο ότι αυτό έγινε για τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους και για να μην υποστούν τις κυρώσεις «εκλεκτοί» επιχειρηματίες!
• Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους οδηγούς των σχολικών για την απονομή βαρέων ενσήμων, οι ιδιωτικές μονάδες αρνούνται να τις εφαρμόσουν. Αγνοούν, επίσης, τα σχετικά πορίσματα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και του Συνηγόρου του Πολίτη.
Υπό το πρίσμα όλων αυτών των ζητημάτων οι προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για άμεση και οριστική διευθέτηση της μεταφοράς των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων αφορούν τους εξής άξονες:
- Μετά από εισήγηση οδηγών, συνοδών και τεχνοκρατών του χώρου των μεταφορών η ΟΙΕΛΕ θα καταθέσει στο δημόσιο διάλογο και στις αρμόδιες αρχές αναλυτικό υπόμνημα για τις συνθήκες στο χώρο και προτάσεις για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος και της υγείας και της ασφάλειας χιλιάδων παιδιών και εργαζόμενων.
- Η γάγγραινα των μη πιστοποιημένων επαγγελματιών του χώρου, γεννά κινδύνους ατυχημάτων. Η Ομοσπονδία θα προτείνει, σε συνεργασία με το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, πλέγμα προτάσεων επιμόρφωσης και πιστοποίησης οδηγών και συνοδών.
- Η ΟΙΕΛΕ θα ζητήσει από το Συνήγορο του Παιδιού συνάντηση μαζί με εκπροσώπους οδηγών και συνοδών, για να συζητηθεί το κρίσιμο ζήτημα της προστασίας των παιδιών στο χώρο των εκπαιδευτικών μεταφορών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κικίλιας: Στην πολιτική μπήκα χορτάτος, εγώ αγόρασα το διαμέρισμα στο Κολωνάκι, πουλώντας άλλο
- Newmont: Πούλησε ορυχείο χρυσού στη Γκάνα στην κινεζική Zijin για 1 δισ. δολάρια
- Χατζηθεοδοσίου: Aπλήρωτοι πάνω από 100.000 λογαριασμοί ρεύματος επιχειρήσεων
- Κυρανάκης: “Αλλάζουν 4 βασικά πράγματα στο Κτηματολόγιο”
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Στασιμότητας συνέχεια…
- Συνάλλαγμα: Το ευρώ υποχωρεί 0,16% στα 1,0965 δολάρια
- Σκυλακάκης: Προανήγγειλε την κατάργηση του νυχτερινού ρεύματος – Τι θα ισχύει
- Μίμης Πλέσσας: Τελευταίο αντίο σήμερα 9/10 στις 15:00 στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις