Παρατεταμένη αλλαγή δρομολογίων των πλοίων, αύξηση των ναύλων και συμφόρηση στα ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια
Οι αρνητικές επιπτώσεις στη ναυτιλία και στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζουν να εντείνονται, καθώς όλο και περισσότερα πλοία αποφεύγουν πλέον τη Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε την Πέμπτη ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk.
Οι επιθέσεις κατά πλοίων που περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν Χούθι της Υεμένης έχουν διαταράξει τον ζωτικής σημασίας για το εμπόριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης θαλάσσιο διάδρομο, όπως σημειώνει το Reuters, καθώς έχουν οδηγήσει σε παρατεταμένη αλλαγή των δρομολογίων των πλοίων, προκαλώντας παράλληλα αύξηση των ναύλων και συμφόρηση στα ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.
Συγκεκριμένα, η Maersk ανέφερε ότι τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν πώς ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που οι ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν να επιλέγουν την εναλλακτική διαδρομή του περίπλου της Αφρικής. Η δανέζικη εταιρεία δεν έδωσε όμως περισσότερες λεπτομέρειες.
“Αυτή η διατάραξη οδήγησε σε αναδιαρθρώσεις υπηρεσιών και αλλαγές στους όγκους, καταπονώντας τις υποδομές και έχουν ως αποτέλεσμα τη συμφόρηση στα λιμάνια, καθυστερήσεις και ελλείψεις σε χωρητικότητα και εξοπλισμό”, πρόσθεσε ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός.
Η Maersk τον Ιούλιο ανέφερε ότι τα προβλήματα στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει επεκταθεί πέρα από τις εμπορικές οδούς μεταξύ Άπω Ανατολής και Ευρώπης και εκτείνονται πλέον σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της, προειδοποιώντας για έναν “κλιμακούμενο αντίκτυπο” που θα προκαλέσει συμφόρηση.
“Το χρονοδιάγραμμα για την άμβλυνση αυτών των προβλημάτων και την επιστροφή στην ‘κανονικότητα’ παραμένει αβέβαιο”, πρόσθεσε η Maersk, σημειώνοντας παράλληλα ότι η ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Οι δύο λύσεις για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο, που δίνει το υπουργείο Οικονομικών
- Κομισιόν: Κάνει πίσω για την απαγόρευση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων
- Πεσκόφ: Η συμμετοχή των Ευρωπαίων στις διαπραγματεύσεις για το ουκρανικό δεν προμηνύει τίποτα καλό
- Ευρωπαϊκές αγορές: Με απώλειες λόγω πιέσεων στον αμυντικό κλάδο
- ΟΠΑΠ: Γενική Συνέλευση για τη Στρατηγική Συγχώνευση με Allwyn
- Μητσοτάκης: Επιστροφή δύο ενοικίων σε εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές, γιατρούς επαρχίας, ανακαινίσεις με επιδότηση 90%
- Ουγγαρία: Συμφωνία με τις ΗΠΑ για παράδοση 400 εκατ. κυβικών μέτρων LNG ετησίως
- Πιερρακάκης: Στο 2,4% η ανάπτυξη το 2026 και μέση αύξηση 4,5% των εξαγωγών στην τριετία
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








