Στα 8 δισεκατομμύρια οι επιβάτες που μετακινήθηκαν με τρένα το 2023 στην ΕΕ - Η μεγαλύτερη μείωση 17% καταγράφηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Eurostat
Το 2023, καταγράφηκαν 429 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα (pkm) μέσω των σιδηροδρόμων, από 386 δισεκατομμύρια το 2022 (+11,2%). Αυτός είναι ο υψηλότερος αριθμός στην μετακίνηση επιβατικών που αναφέρθηκε από τις μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες από την έναρξη της συλλογής δεδομένων το 2004 και τα οποία δημοσιεύει σήμερα η Eurostat.
Το λυπηρό, είναι, ότι το 2023 – χρονιά της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς – η Ελλάδα καταγράφει τη μεγαλύτερη μείωση 17% στην επιβατική μετακίνηση με τρένα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Eurostat, η ζήτηση για επιβατικές μετακινήσεις με τρένα αυξήθηκε κατά 9,4% μεταξύ 2015 και 2019, όταν καταγράφηκε αιχμή 411 δισεκατομμυρίων pkm. Σε σύγκριση με το 2020, το έτος που σημείωσε τις χαμηλότερες επιδόσεις, στα 221 δισεκατομμύρια pkm, ο αριθμός των επιβατικών χιλιόμετρων το 2023 σχεδόν διπλασιάστηκε.
Η επιβατική κίνηση στους σιδηροδρόμους αυξήθηκε σε όλα τα τρίμηνα του 2023, σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 κατέγραψε τη μεγαλύτερη μεταβολή, με 21 δισεκατομμύρια σιδηροδρομικά pkm περισσότερα από το ίδιο τρίμηνο του 2022, που αντιπροσωπεύει αύξηση 29,1%.

Από τα 8 δισεκατομμύρια επιβάτες που μετακινήθηκαν με τρένα το 2023 στην ΕΕ, σχεδόν οι μισοί ταξίδευαν στη Γερμανία (33,9%) και στη Γαλλία (15,0%). Ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν σιδηροδρομικώς αυξήθηκε κατά περισσότερο από 25% στην Κροατία (29,0%), στην Ιρλανδία (28,7%) και στο Λουξεμβούργο (25,1%). Αντίθετα, η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των επιβατών των τρένων, 17,0%.
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν μικρή πτώση
Εξετάζοντας τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΕ για τις κύριες επιχειρήσεις, έφθασαν τα 378 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (tkm). Αυτό αντιπροσώπευε πτώση 4,9% σε σύγκριση με το 2022. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας, το επίπεδο του 2023 είναι το χαμηλότερο από το 2015, με εξαίρεση το έτος COVID-2020 όταν η απόδοση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 8,4% στα 367 tkm.
Η απόδοση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε σε όλα τα τρίμηνα του 2023 σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται το δεύτερο (-9,2%) και το τρίτο τρίμηνο (-7,5%).

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Reuters: Οι ΗΠΑ δίνουν προθεσμία στην ΕΕ μέχρι το 2027 να αναλάβει το «βάρος» του ΝΑΤΟ
- Κύπρος: Ανασχηματισμός με νέο υπουργό Ενέργειας
- Διπλωματικές πηγές: Το ΥΠΕΞ είχε προβεί στις δέουσες ενέργειες για τη λάθος απεικόνιση χάρτη σε εγχειρίδιο της ΕΕ
- Ευρωπαϊκές αγορές: Μεικτά πρόσημα με σχεδόν αμετάβλητο τον Stoxx 600
- Συνάντηση Πιερρακάκη με πρέσβεις ΕΕ: Ανάγκη ολοκλήρωσης της Ένωσης Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων
- Reuters: ΕΕ και G7 εξετάζουν πλήρη απαγόρευση ναυτιλιακών υπηρεσιών στη Ρωσία, αντί του πλαφόν στις εξαγωγές πετρελαίου
- e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές από 8 μέχρι 12 Δεκεμβρίου
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε λειτουργία ξανά η βασική γραμμή από τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








