Θα συνδέσει τον εμπορευματικό λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας
Σε τροχιά δημοπράτησης εισέρχεται η διασύνδεσης του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής (υποδομή, επιδομή και σταθμοί) στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες. Αυτό αναφέρουν πληροφορίες προερχόμενες από την προβληματική ΕΡΓΟΣΕ, η οποία είναι υπεύθυνη για τα σιδηροδρομικά έργα.
Η έγκριση δημοπράτησης του έργου από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ έχει προγραμματιστεί για την τρέχουσα εβδομάδα. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δημοσίευση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 193 εκατ. euro.
Η υποβολή οικονομικών προσφορών αναμένεται την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και η υπογραφή σύμβασης στο πρώτο τρίμηνο του 2025, με χρόνο ολοκλήρωσης τα 3,5 χρόνια.
Πρόκειται για ένα έργο που εντάσσεται στο ευρύτερο ptroject Three Seas Initiative, όπου μετέχει και η Ελλάδα και περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός νέου σιδηροδρομικού εμπορευματικού διαδρόμου «Βαλτικής Θάλασσας – Αδριατικής και Μαύρης Θάλασσας». Έναν διάδρομο που θα επεκτείνεται προς το Αιγαίο και θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και θα φθάνει μέχρι τη Βαλτική.
Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Όμως λόγω δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διαγωνιστική διαδικασία απαιτεί σημαντικά περισσότερο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο και η ΕΡΓΟΣΕ, υπό νέα διοίκηση (Χρήστος Παληός), επικέντρωσε τις προσπάθειες για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο CEF 2021-2027.
Αντικείμενο του έργου
Το αντικείμενο του έργου προβλέπει:
-την κατασκευή των εργασιών υποδομής, επιδομής και σταθμών / στάσεων για την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου
-την αποκατάσταση/κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου
-τις απαλλοτριώσεις
-τις μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις των δικτύων ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, καθώς και δαπάνες αρχαιολογίας όπου απαιτηθεί.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Rebranding αδιαφάνειας και αγνωμοσύνης από Κοντόπουλο με συμμετοχή του υπό αποχώρηση Πατέλη
- Attica Bank: Στα 27,3 εκατ. ευρώ τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη προ προβλέψεων στο 9μηνο
- Μόσχα: Είμαστε σε επαφή με τους αντάρτες της Συρίας – Διατηρούμε τις στρατιωτικές βάσεις
- Ευρωπαϊκές αγορές: Ανάμικτα πρόσημα μετά τη νέα μείωση επιτοκίων της ΕΚΤ
- Φάμμελος: Η κερδοφορία των τραπεζών αυξάνεται εις βάρος νοικοκυριών και επιχειρήσεων
- Σαμαράς: «Χαλάω τη σούπα της μετάλλαξης της ΝΔ σε Ποτάμι. Θα παραμείνω και μάχιμος και παρών»
- Μετρό: Στάση εργασίας την Παρασκευή – Οι ώρες λειτουργίας
- Αlpha Bank: Αν η Fed διατηρήσει τα επιτόκια, η μείωση από την ΕΚΤ θα γυρίσει «μπούμερανγκ» για ευρώ, πληθωρισμό
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις