Αύξηση εσόδων, μείωση προσωπικού κατά 102 άτομα και συγκράτηση δαπανών
Χρονιά ορόσημο συνιστά το 2023 για την ΕΛΤΑ Courier ή ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ ΑΕ (θυγατρική των ΕΛΤΑ), καθώς μετά από χρόνια επανήλθε, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το έτος, σε κέρδη.
Πιθανότατα θα είναι και το τελευταίο έτος, κατά το οποίο η ΕΛΤΑ courier είναι ξεχωριστή εταιρεία, καθώς δρομολογείται η συγχώνευσή της με τη μητρική, τα ΕΛΤΑ. Υπενθυμίζεται ότι στις 13 Ιουνίου 2024, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την έγκριση της έναρξης της διαδικασίας συγχώνευσης της ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ ΑΕ με την εταιρεία ΕΛΤΑ ΑΕ μέσω απορρόφησης της θυγατρικής εταιρείας από την μητρική.
Ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε στα 62,9 εκατ. ευρώ έναντι 58,8 το 2022 με την εταιρεία να επιστρέφει σε κέρδη προ φόρων 2,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,1 εκατ. ευρώ (ζημίες) το 2022.
Τα μετά φόρων κέρδη αννήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ από ζημιές 3,082 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία συγκράτησε το κόστος πωλήσεων στα επίπεδα του 2022 και λόγω της αύξησης των εσόδων πέτυχε αύξηση στο μεικτό περιθώριο κέρδος στα 13,8 εκατ. ευρώ από 9,11 εκατ. ευρώ το 2022.
Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση εξυγίνασης, όπως συνολικά ο όμιλος των ΕΛΤΑ μετά τις ατασθαλίες των τελευταίων χρόνω, τις ζημιές εκατομμυρίων και ενός πορίσματος – γιατις ζημιές και τις οικονομικές τρύπες – η τύχη του οποίου «αγνοείται» από το δημόσιο βίο.
Η διοίκηση στο πλαίσιο της μείωσης των δαπανών απασχόλησε λιγότερο προσωπικό έκλεισε καταστήματα μειώνοντας λειτουργικές δαπάνες.
Σε ότι αφορά το προσωπικό μειώθηκε συνολικά κατά 102 άτομα ή 18% έναντι του προσωπικού που είχε το 2022. Η μείωση αφορά κυρίως των εργαζομένων με συβμάσεις έργου, το οποίο μειώθηκε κατά 100 άτομα.
Ετσι οι μισθοί του προσωπικού μειώθηκαν στα 3,7 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τα 4,1 εκατ. ευρώ το 2022.
Επίσης, μειώθηκαν οι μισθοί διοίκησης των ΕΛΤΑ courier, φτάνοντας τις 163.900 ευρώ σε σχέση με το 2022 οπότε και είχαν αγγίξει τις 265.000.
Η δεύτερη κίνηση που έγινε ήταν η προσπάθεια αύξησης του κύκλου εργασιών, η οποία έφερε αύξηση 7% των εσόδων. Η εταιρεία δούλεψε με πράκτορες, δηλαδή με ενδιάμεσους και πέτυχε βεελτίωση πωλήσσεων.
Κατά όσα τονίζονται από τη διοίκηση «το 2023 η εταιρεία κινήθηκε σε δύο βασικούς άξονες, την αύξηση του κύκλου εργασιών της και τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών. Αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής ήταν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2022, όσο και σε αποτέλεσμα Ebitda όπου υπήρξε βελτίωση κατά € 5.5 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα βελτιώθηκαν κατά € 5.4 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022. Επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας ήταν και η θετική μεταβολή στα ίδια κεφάλαια της εταιρείας που επέστρεψαν σε θετικό πρόσημο, συγκεκριμένα σε € 1 εκατ. από – € 915.813».
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, επίσης στις οικονομικές καταστάσεις «προτεραιότητα της διοίκησης «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε» είναι η διατήρηση και η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά, η διατήρηση και περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας της, ο εκσυγχρονισμός των λειτουργιών της, η περαιτέρω ανάπτυξη των σημείων πρόσβασης των καταναλωτών και η βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη. Η εταιρεία έχει ενταχθεί στο πλάνο μετασχηματισμού του ομίλου ΕΛΤΑ όπου ανήκει με σκοπό την αξιοποίηση των συνεργιών με την μητρική εταιρεία σε όλους τους τομείς: διαβιβάσεις, διαλογή, σημεία εξυπηρέτησης του καταναλωτή, αξιοποίηση τεχνολογιών κλπ. Για το 2024 η εταιρεία συνεχίζει την θετική της πορεία σημειώνοντας περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών της καθώς και περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων της σε επίπεδο EBITDA και κερδοφορίας προ φόρων σε σύγκριση με το 2023».
Στρατηγικοί άξονες για το 2024
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ανάπτυξη του δικτύου είναι ανάμεσα στους κύριους στόχους για το υπόλοιπο της χρονιάς, δύο σημαντικά σημεία που έρχονται, εξάλλου, από τα προηγούμενα χρόνια.
Ειδικότερα, οι βασικοί στρατηγικοί άξονες στους οποίους θα κινηθεί η εταιρεία κατά το έτος 2024 είναι η αύξηση των σημείων εξυπηρέτησης με αξιοποίηση όλων των σημείων του ομίλου ΕΛΤΑ, η στελέχωση νευραλγικών θέσεων με προσωπικό υψηλής κατάρτισης, καθώς και η διαρκής αναβάθμιση των εφαρμογών λογισμικού (αντικατάσταση υπογραφής με κωδικό παραλαβής , label, web services κ.α.) και του εξοπλισμού (υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, pda i-pad κ.α.).
Στο επίκεντρο της προσοχής θα βρεθεί και η ενίσχυση της θωράκισης της εταιρείας από κυβερνο-επιθέσεις και κακόβουλες ενέργειες.
Η εταιρεία διαθέτει στην παρούσα φάση 13 Κέντρα Ταχυμεταφορών & Εξυπηρέτησης Πελάτη (ΚΤΕΠ) & 2 Θυρίδες ΕΛΤΑ Courier, 163 Πρακτορεία (με δικαιόχρηση, franchise) και 11 Θυρίδες ΕΛΤΑ Courier, καθώς και 475 Καταστήματα και 463 Πρακτορεία (επίσης με δικαιόχρηση, franchise) ΕΛΤΑ. Όλα αυτά την κάνουν την εταιρεία ταχυμεταφορών με το μεγαλύτερο δίκτυο πανελλαδικά.
Νομικά έξοδα και μισθοί διοίκησης
Αξίζει να σημειωθεί ότι από εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις κατά της Εταιρείας, ενδέχεται να προκύψει το προσεχές χρονικό διάστημα και σύμφωνα με την εκτίμηση των Νομικών Συμβούλων, επιβάρυνση συνολικού ποσού € 712.663. Εξάλλου, εναντίον της εταιρείας έχουν ασκηθεί αγωγές ύψους € 405.586 από πελάτες/εργαζομένους/πράκτορες, για τις οποίες υπάρχει αβεβαιότητα των Νομικών Συμβούλων σχετικά με την έκβασή τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Στροφή ΗΠΑ: Δίνουν διορία 30 ημερών στο Ισραήλ για την ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα
- Ερντογάν: Κίνδυνος για την Τουρκία ο επεκτατισμός του Ισραήλ
- Attica Bank: Δέσμευση της Fiera Capital (UK) Limited για συμμετοχή 12 εκατ. ευρώ στην αύξηση κεφαλαίου
- Attica Bank: Τα όρια διακύμανσης της μετοχής στις 21 Οκτωβρίου
- Ευρωπαϊκές αγορές: Πιέσεις από πετρέλαιο και τεχνολογία
- Συμβούλιο Υπ. Ενέργειας ΕΕ: Η Κομισιόν θα δει το θέμα των ακραίων τιμών ενέργειας σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία
- Intralot: Κι άλλες αγορές μετοχών από τον Σωκράτη Κόκκαλη
- Μητσοτάκης: Το ΣτΕ θα κρίνει τη συνταγματικότητα του ΝΟΚ για το ύψος των κτιρίων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις