Η ΕΕ το 2023 δαπάνησε 44,6 δισ. ευρώ σε εισαγωγές υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 21%, σε σύγκριση με το 2022
Μεταξύ 2017 και 2023, το εμπόριο ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat. Το 2023, σχεδόν το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, υποδηλώνοντας σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το μερίδιο που παρατηρήθηκε το 2017, το οποίο ήταν 8%.
Οι εξαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν από το 2% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εξήχθησαν το 2017 στο 26% του συνόλου το 2023 (+24 π.μ. αύξηση).
Τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από το 6% των συνολικών εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 0,4% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2017, σε 18% και 11%, αντίστοιχα, το 2023. Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 19% (+18 ποσοστιαίες μονάδες ( pp) σε σύγκριση με το 2017) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και 11% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ (+10 pp) το 2023, και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% (+5 pp) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 4% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ (+3 σελ.).
Εξετάζοντας και τις 3 κατηγορίες (πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και non-plug-in υβριδικά) μεταξύ 2022 και 2023, υπήρξε μια μικρή αλλαγή: το μερίδιο των μη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο του εμπορίου της ΕΕ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν, με εισαγωγές και εξαγωγές μειωμένες κατά 3,4 π.μ. και 2,3 π.μ., αφού ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία το 2022. Από την άλλη πλευρά, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται (+4,3 π.μ. και +1,6 π.μ. pp, αντίστοιχα).
Από άποψη αξίας, το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21%, σε σύγκριση με το 2022 (36,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Οι εισαγωγές πλήρους ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 20,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ακολουθούμενες από μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (15,5 δισεκατομμύρια ευρώ) και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (8,9 δισεκατομμύρια ευρώ).
Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 62,1 δισ. ευρώ σε συνολική αξία, +5% σε σύγκριση με το 2022 (59,1 δισ. ευρώ). Επίσης, στις εξαγωγές, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση ως προς την αξία, με 29,4 δισ. ευρώ, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά με 22,5 δισ. ευρώ και τα plug-in υβριδικά με 10,2 δισ. ευρώ.
Κίνα: Κύριος εταίρος εισαγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία διαπραγμάτευσης μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023, μια αλλαγή από το 2022, όταν τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η κύρια κατηγορία.
Οι 3 κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ από τις οποίες η ΕΕ εισήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η Κίνα, με 9,7 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 48% των συνολικών εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (4,3 δισ. ευρώ) με ποσοστό 21 % και το Ηνωμένο Βασίλειο (2,1 δισ. ευρώ) με μερίδιο 10%.
Οι 3 κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ για εξαγωγές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με μερίδιο 24% η καθεμία (7,1 δισ. ευρώ και 6,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα), ακολουθούμενες από τη Νορβηγία με 11% (3,1 δισ. ευρώ).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Απεργιακές κινητοποιήσεις ετοιμάζει το σωματείο στον σιδηρόδρομο μετά την απόλυση Γενιδούνια
- Μεντβέντεφ για συμφωνία ΗΠΑ-Ουκρανίας για ορυκτά: Ο Τραμπ ανάγκασε το Κίεβο να πληρώσει
- Βολές Μανιατάκη για τις διαδικασίες που ακολουθεί η Βουλή για Τέμπη
- Επιστολή Ευρωβουλευτών σε Μητσοτάκη για το ρόλο Ελλήνων εφοπλιστών στη διακίνηση ρώσικου πετρελαίου
- Κάλπες για δήμους, βαρόμετρο για τα κόμματα, στο Ηνωμένο Βασίλειο
- ΕΥΔΑΠ: Σε αναμονή για τις αναπροσαρμογές στα τιμολόγια και για τον διαγωνισμό για τους νέους υδρομετρητές
- Οι πρώτες αντιδράσεις μετά τη συμφωνία των ΗΠΑ για τα ορυκτά της Ουκρανίας
- Ο Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων γιόρτασε τα 100 χρόνια του κλάδου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις