Διεθνή

ΗΠΑ: Τα πρώτα εμπορευματοκιβώτια κινεζικών προϊόντων με δασμούς πάνω από 145% έφτασαν στα λιμάνια

Financialreport.gr

Συνολικά 12.000 εμπορευματοκιβώτια με εμπορεύματα για τις Amazon, Home Depot, Ikea, Ralph Lauren, Tractor Supply, Procter & Gamble, LG και Samsung

Τα πρώτα κινεζικά προϊόντα που υπόκεινται στους δασμούς άνω του 145% του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ άρχισαν να φτάνουν στα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ, στο Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς, όπως μετέδωσε το CNBC.

Συνολικά 12.000 εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται στον πρώτο στόλο εμπορευματικών πλοίων από την Κίνα με εμπορεύματα για τις Amazon, Home Depot, Ikea, Ralph Lauren, Tractor Supply, Procter & Gamble, LG και Samsung, μεταξύ άλλων.

Την ίδιαν ώρα ο Τραμπ δήλωσε την Παρασκευή ότι μπορεί να είναι πρόθυμος να μειώσει τους δασμούς στην Κίνα στο 80%.

Επτά πλοία που μετέφεραν πάνω από 12.000 εμπορευματοκιβώτια που απέπλευσαν από την Κίνα μετά την έναρξη ισχύος αυτών των δασμών έχουν φτάσει στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια . Πέντε ακόμη τέτοια πλοία έχουν προγραμματιστεί να φτάσουν εκεί τις επόμενες ημέρες.

Οι Amazon, Home Depot, Ikea, Ralph Lauren και Tractor Supply είναι μεταξύ των εταιρειών που διαθέτουν κινεζικά προϊόντα σε αυτά τα εμπορευματοκιβώτια, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών ειδών.

Εκτός από τα είδη οικιακής χρήσης, τα ρούχα και τα έπιπλα, η Amazon εισήγαγε μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων για λογαριασμό πωλητών, όπως ψυγεία, φριτέζες, mousepad, βιβλιοθήκες και καναπέδες σαλονιού.

Προμήθεια τρακτέρ

Οι αποστολές περιλαμβάνουν φορητούς ανεμιστήρες τυμπάνων, εργαλεία κήπου και ανδρικές μπότες εργασίας. Οι λάμπες και οι ανεμιστήρες οροφής έχουν περάσει από το τελωνείο για το Home Depot.

Εκπρόσωπος της Tractor Supply παρέπεμψε στο CNBC στην πρόσφατη ανακοίνωση των κερδών της στις 24 Απριλίου, όταν η εταιρεία επεσήμανε «αξιοσημείωτη αβεβαιότητα» ως αποτέλεσμα των δασμών. «Η Tractor Supply συνεργάζεται ενεργά με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της στην αλυσίδα εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο των πρόσφατα ανακοινωθέντων δασμών, παρακολουθώντας παράλληλα τους ευρύτερους μακροοικονομικούς παράγοντες που επηρεάζουν τους πελάτες της», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Έπιπλα Ikea· γυαλιά και σκουφάκια κολύμβησης Speedo· Procter & Gamble, θήκες χαρτομάντιλων, πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων Samsung, εξαρτήματα μικροκυμάτων και ψυγείων,  Ralph Lauren πουλόβερ, κασμίρ και σακάκια, υποδήματα Dr. Martens Airwair· ανταλλακτικά φούρνων μικροκυμάτων και ψυγείων Samsung· πλυντήρια ρούχων, κλιματιστικά, εστίες, ψυγεία και πλυντήρια πιάτων LG, αθλητικά είδη Bauer Hockey· ανταλλακτικά υπολογιστών Lenovo· ανταλλακτικά αυτοκινήτων για την Valeo North America· και ακουστικά και πληκτρολόγια υπολογιστών για την Polaris, ήταν όλα μεταξύ των κινεζικών εμπορευματοκιβωτίων.

Για πολλές από τις εταιρείες, προϊόντα σε κατηγορίες που θεωρούνται απαραίτητες για αναπλήρωση εισάγονται παρά τις ανησυχίες σχετικά με τη ζήτηση των καταναλωτών και την οικονομική επιβράδυνση.

Η Amazon ανέφερε σε ανακοίνωσή της μέσω email ότι συνεργάζεται με το «ευρύ, ποικίλο φάσμα πολύτιμων συνεργατών πωλήσεων στο κατάστημά μας για να τους υποστηρίξει στην προσαρμογή τους στο εξελισσόμενο περιβάλλον, διατηρώντας παράλληλα ευρεία επιλογή και χαμηλές τιμές για τους πελάτες».

Η Home Depot βρίσκεται σε μια ήσυχη περίοδο πριν από την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της και παρέπεμψε το CNBC σε μια υπάρχουσα δήλωση που επικαλείται «ένα ρευστό περιβάλλον».

«Εμείς, μαζί με τους προμηθευτές μας, παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα συνεργαστούμε στενά για να διαχειριστούμε το θέμα με στόχο να είμαστε ο υποστηρικτής της αξίας των πελατών μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Home Depot.

Μείωση της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα

Ο Τραμπ άφησε να εννοηθεί την Παρασκευή, ενόψει των βασικών εμπορικών συνομιλιών , ότι ήταν πρόθυμος να μειώσει τους δασμούς στην Κίνα στο 80%, ένα ποσοστό που πολλές επιχειρήσεις πιθανότατα θα εξακολουθούσαν να θεωρούν εξαιρετικά υψηλό.

«Ο δασμός 80% στην Κίνα φαίνεται σωστός! Εναπόκειται στον Scott B», δήλωσε ο Trump σε μια ανάρτηση στο Truth Social , αναφερόμενος σε μια προγραμματισμένη συνάντηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Scott Bessent και ομολόγων του από την Κίνα στην Ελβετία αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ο Brian Bourke, παγκόσμιος εμπορικός διευθυντής της SEKO Logistics, δήλωσε στο CNBC ότι οι πελάτες του συνεχίζουν να δυσκολεύονται να κατανοήσουν πώς συσσωρεύονται όλες οι διάφορες διατάξεις των τιμολογίων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, αλληλοακυρώνονται.

«Αυτή η σύγχυση τους έχει οδηγήσει να αλλάζουν και να ενημερώνουν συνεχώς τον σχεδιασμό των σεναρίων τους, «παγώνοντας» οποιεσδήποτε άλλες αποφάσεις για την επιχείρηση που θα έπαιρναν», δήλωσε ο Bourke. «Πολλοί από τους πελάτες μας τιμολόγησαν και πούλησαν τα προϊόντα ή τα έργα τους πριν από την ανακοίνωση των ποσών των δασμών και, με την ταχύτητα και τη σοβαρότητα, καθώς και την ποσότητα των νέων δασμολογικών διατάξεων που ανακοινώνονται, δεν είναι σε θέση να αλλάξουν την τιμολόγηση σε είδη που έχουν ήδη πωληθεί και φτάνουν τον Μάιο και τον Ιούνιο ή και αργότερα».

Ο αριθμός των εμπορευματικών πλοίων και των εμπορευματοκιβωτίων που κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ από την Κίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα από την ανακοίνωση των δασμών στις αρχές Απριλίου.

Στις εμπορικές οδούς Ασίας-Δυτικής Ακτής Βόρειας Αμερικής και Ασίας-Ανατολικής Ακτής Βόρειας Αμερικής, υπήρξαν συνολικά 90 κενά δρομολόγια τον Απρίλιο και τον Μάιο, σύμφωνα με την Sea-Intelligence. Η Ocean Alliance (μια κοινοπραξία εμπορευματικών μεταφορών που περιλαμβάνει τις κινεζικής ιδιοκτησίας και λειτουργίας COSCO και OOCL, την Evergreen με έδρα την Ταϊβάν και την γαλλικής ιδιοκτησίας CMA) ευθύνεται για 48 από αυτά τα ακυρωμένα δρομολόγια.

Οι κρατήσεις έχουν μειωθεί από 30% έως 50%, σύμφωνα με παρόχους logistics και θαλάσσιες μεταφορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με την έκθεση Global Port Tracker που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής και την Hackett Associates, τα εισαγόμενα φορτία στα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της χώρας αναμένεται να σημειώσουν την πρώτη ετήσια μείωση από το 2023 ως αποτέλεσμα των δασμών.

Εκτός από τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων ως αποτέλεσμα της παύσης των παραγγελιών κατασκευής από τους φορτωτές και των λιγότερων εμπορευματοκιβωτίων προς πλήρωση, οι θαλάσσιες μεταφορές χρησιμοποιούν μικρότερα πλοία για τη μεταφορά του εμπορίου. Η MSC, η μεγαλύτερη θαλάσσια μεταφορική εταιρεία στον κόσμο, μαζί με την Gemini Alliance (που αποτελείται από την Maersk και την Hapag Lloyd), είναι μεταξύ των εταιρειών εμπορευματικών μεταφορών που χρησιμοποιούν μικρότερα πλοία μεταξύ των διαδρομών Ασίας-Δυτικής Ακτής της Βόρειας Αμερικής.

Η MSC έχει μειώσει τη χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά 28% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με δεδομένα της Sea-Intelligence που αναλύουν τον αντίκτυπο των ακυρωμένων δρομολογίων και των αλλαγών πλοίων, ενώ η χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ocean Alliance έχει μειωθεί κατά 26% σε ετήσια βάση.

Ο Μπουρκ είπε ότι μόλις οι αποστολείς ολοκληρώσουν την εισαγωγή αυτών που θεωρούν απαραίτητα αποθέματα, βρίσκονται σε διάφορους βαθμούς αναμονής με τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και συνεχίζουν να ακυρώνουν παραγγελίες από την Κίνα, γεγονός που έχει οδηγήσει σε εκτεταμένους φόβους για ελλείψεις προϊόντων και την πιθανότητα άδεια ράφια. «Τι συμβαίνει όταν εξαφανιστούν τα αποθέματα ασφαλείας που είχαν συσσωρευτεί;» είπε ο Μπουρκ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu