Επιχειρήσεις

Λιανεμπόριο – ετήσια έκθεση Deloitte: Στα 250 μεγαλύτερα brands του κόσμου ο Σκλαβενίτης – «Βασίλισσα» η Walmart

Μεταπώληση προϊόντων, βιώσιμες πρακτικές στις λειτουργίες της αλυσίδας εφοδιασμού και αξιοποίηση της τεχνολογίας στο λιανικό εμπόριο είναι οι σημαντικότερες τάσεις στο λιανεμπόριο που θα επηρεάσουν την παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Deloitte για τον κλάδο.

_x000D_

Η έκθεση «Global Powers of Retailing 2023» αναλύει και κατατάσσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο. Βασισμένη στα δημόσια διαθέσιμα δεδομένα για το οικονομικό έτος 2021, αξιολογεί τις εταιρείες που παρουσιάζουν την ταχύτερη ανάπτυξη και αναλύει την απόδοσή τους σε γεωγραφικές περιοχές δραστηριοποίησης και κατηγορίες προϊόντων.

_x000D_

Ίσως η πιο σημαντική επισήμανση που ξεχωρίζει μέσα στην έκθεση είναι ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 8,5% που παρουσίασαν οι 250 κορυφαίοι λιανέμποροι, με τους 10 επικεφαλής του κλάδου να αυξάνουν τις πωλήσεις τους κατά 8%.

_x000D_

«Βασίλισσα» η Walmart

_x000D_

Πρωτοπόρος της σχετικής λίστας είναι για ακόμα μια χρονιά η Walmart, η οποία μαζί με την Amazon, ως εταιρείες ψηφιακού λιανικού εμπορίου, ωφελήθηκαν από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και την αυξημένη χρήση των ψηφιακών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά από αυτή.

_x000D_

Στην πλειονότητά τους, οι 10 κορυφαίοι λιανέμποροι ενίσχυσαν τις ψηφιακές τους δυνατότητες, μέσω της κεφαλαιοποίησης σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων, τόσο εντός του καταστήματος όσο και για την ανάπτυξη και βελτίωση των εναλλακτικών καναλιών διεπαφής (Omni-channel) με την πελατειακή τους βάση.

_x000D_

«Μέσα» ο Σκλαβενίτης

_x000D_

Όσον αφορά τα ελληνικά δεδομένα, ο όμιλος Σκλαβενίτη είναι η μοναδική ελληνική επιχείρηση λιανεμπορίου που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των 250 κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

_x000D_

Ο Σκλαβενίτης παρουσίασε ανάπτυξη των πωλήσεών του κατά 5,1% για το οικονομικό έτος 2021 με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται πολύ κοντά στο επίπεδο των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

_x000D_

Οι τάσεις στο λιανεμπόριο

_x000D_

Οι σημαντικότερες τάσεις στο λιανεμπόριο που θα επηρεάσουν την παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με την έκθεση:

_x000D_

Μεταπώληση προϊόντων

_x000D_

Πολλοί έμποροι λιανικής εισέρχονται ή επεκτείνονται στην αγορά μεταχειρισμένων αγαθών, τα οποία αποτελούν αγοραστική επιλογή ολοένα και περισσότερων καταναλωτών, ιδίως νεότερης γενιάς, γεγονός που οφείλεται στην αναζήτηση πιο βιώσιμων επιλογών και στις υψηλές τιμές των καινούργιων προϊόντων.

_x000D_

Βιωσιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα

_x000D_

Η αλυσίδα εφοδιασμού λιανικής επιβαρύνει επί του παρόντος κατά 25% τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου  παγκοσμίως. Αυτό ενισχύει την ανάγκη ενσωμάτωσης από πλευράς των λιανεμπόρων όλο και πιο βιώσιμων πρακτικών στις λειτουργίες της αλυσίδας εφοδιασμού.

_x000D_

Επιπλέον σημαντικά σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσουν είναι η ιχνηλασιμότητα των προϊόντων, η εξάλειψη των αποβλήτων από την αλυσίδα αξίας και ο καθορισμός αυστηρών περιβαλλοντικών στόχων αλλά και του πλαισίου παρακολούθησης της επίτευξης αυτών.

_x000D_

Ο ρόλος της τεχνολογίας στο μέλλον του φυσικού καταστήματος

_x000D_

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας στο λιανικό εμπόριο γίνεται ολοένα και πιο σημαντική στην προσπάθεια των λιανεμπόρων να προσελκύσουν τους καταναλωτές στο φυσικό κατάστημα.

_x000D_

Η χρήση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων βοηθά τους λιανεμπόρους να εξατομικεύουν τις προτάσεις τους, να εξορθολογίζουν τις διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς και να προσφέρουν μια σειρά από υπηρεσίες πέρα από τις πωλήσεις προϊόντων, όπως υποστήριξη κατά την υποδοχή, επιτόπιες επισκευές και υπηρεσίες προσαρμοσμένες στο προσωπικό στυλ.

_x000D_

Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες που εστιάζουν στην ευκολία και την εξατομίκευση μπορούν να διαφοροποιήσουν τους λιανεμπόρους με φυσικά καταστήματα από τους αποκλειστικά διαδικτυακούς εμπόρους, οι οποίοι ενδέχεται να μην είναι σε θέση να προσφέρουν παρόμοια εξυπηρέτηση.

_x000D_

Σε αυτή τη νέα εποχή του λιανικού εμπορίου, η καινοτόμος εφαρμογή της τεχνολογίας αναμένεται να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο για την ενίσχυση της πιστότητας των πελατών και την διασφάλιση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

_x000D_

«Οι πιο πετυχημένοι έμποροι συνδυάζουν την τεχνολογία με τον ανθρώπινο παράγοντα»

_x000D_

Ο Evan Sheehan, Deloitte Global Retail, Wholesale & Distribution Leader δήλωσε: «Σε ένα έτος ισχυρής ετήσιας αύξησης των εσόδων για τους Top 250, η βιωσιμότητα παραμένει ιδιαίτερα ψηλά στις προτεραιότητές τους. Αρκετές εταιρείες ήδη ετοιμάζουν, ή και ήδη υλοποιούν ενέργειες στοχευμένες στη δημιουργία αγορών μεταπώλησης ελαφρώς μεταχειρισμένων προϊόντων, ενώ παρατηρούμε πολλές καινοτομίες που βασίζονται στην αξιοποίηση της τεχνολογίας. Οι πιο πετυχημένοι έμποροι συνδυάζουν την τεχνολογία με τον ανθρώπινο παράγοντα για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες τους. Ανάμεσα στις 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες, ξεχώρισαν με την απόδοση τους οι πολυτελείς εμπορικές μάρκες, οι πάροχοι ηλεκτρονικού εμπορίου e-commerce και τα πολυκαταστήματα».

_x000D_

Από την πλευρά του ο Θωμάς Λεβέντης, Consumer Industry Leader της Deloitte Ελλάδος προσέθεσε: «Από τις κινήσεις των κορυφαίων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, αναγνωρίζουμε ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη συνεχή ανάπτυξη του e-commerce, στη σημασία και το μέλλον του φυσικού καταστήματος, καθώς και σε πρωτοβουλίες και επενδύσεις προς τη βιωσιμότητα. Επιπλέον, παρατηρούμε μια αυξανόμενη τάση όπου τα ψηφιακά κανάλια υποστηρίζουν την εμπειρία στο κατάστημα, προσφέροντας ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες, όπως η εξατομίκευση των προϊόντων (personalization). Οι συγκεκριμένες διαφαίνεται να είναι και οι πιο σημαντικές εξελίξεις που αναμένεται να μεταλλάξουν την παγκόσμια αγορά του λιανικού εμπορίου».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu