Auto Moto

Το νέο supercar της Ιταλίας είναι το Alfa Romeo 33 Stradale

Την αναγέννηση αυτού του μοντέλου παρουσίασε σήμερα σε ειδική εκδήλωση η Alfa Romeo αποκαλύπτοντας την 33 Stradale της σύγχρονης εποχής όπου θα κυκλοφορήσει σε μόλις 33 αντίτυπα

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που η Alfa Romeo παρουσίασε το σπορ μοντέλο 8C Competizione. Στα 113 χρόνια της ιστορίας της, η θρυλική ιταλική εταιρεία έχει συνδέσει το όνομα της με τις σπορ μοντέλα και τις διακρίσεις σε αγώνες.

Ένα από αυτά ήταν και η 33 Stradale του 1967 όπου παρήχθη για μόλις δύο χρόνια σε 18 αντίτυπα, προκαλώντας ενθουσιώδεις αντιδράσεις από κοινό και ειδικούς. Την αναγέννηση αυτού του μοντέλου παρουσίασε σήμερα σε ειδική εκδήλωση η Alfa Romeo αποκαλύπτοντας την 33 Stradale της σύγχρονης εποχής όπου θα κυκλοφορήσει σε μόλις 33 αντίτυπα.

Η 33 Stradale του 1967 προήλθε απευθείας από το Tipo 33, ένα εξαιρετικό αγωνιστικό εκείνης της εποχής. Γνωστό ως “Project 33”, το πρόγραμμα παραγωγής της αρχέτυπης 33 Stradale σηματοδότησε την επιστροφή της Alfa Romeo στους αγώνες. Mε επικεφαλής τον Giuseppe Eugenio Luraghi, τον τότε πρόεδρο της μάρκας, και τον Carlo Chiti, επικεφαλής του νεοσύστατου αγωνιστικού τμήματος της Autodelta.

Η χρονομέτρηση στο Fléron κοντά στη Λιέγη, ήταν και η πρώτη δοκιμασία στην πρεμιέρα της. Οδηγός ήταν ο επικεφαλής δοκιμαστής της Autodelta, Teodoro Zeccoli. Στις 12 Μαρτίου 1967, η 33 Stradale εισήλθε στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτου και σημείωσε αμέσως νίκη. Αυτή ήταν η πρώτη σε μια μακρά σειρά επιτυχιών, συμπεριλαμβανομένων των νικών στο Πρωτάθλημα Μακς το 1975 και το 1977.

Σε αυτό το περιβάλλον άκρατου ενθουσιασμού, η Alfa Romeo παρήγαγε την 33 Stradale σε μια περιορισμένη έκδοση για ιδιώτες, που συνδύαζε τις επιδόσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου Tipo 33 με άνεση και οδηγική συμπεριφορά κατάλληλη για καθημερινή χρήση. Ο σχεδιασμός ανατέθηκε στον Franco Scaglione.

Επιστροφή στο σήμερα, και η νέα εκδοχή της 33 Stradale αποτέλεσε προϊόν της συνεργασίας σχεδιαστών και τεχνικών με υποψήφιους αγοραστές του μοντέλου. Όπως δήλωσε και ο διευθύνον σύμβουλος της Alfa Romeo, Philippe Imparato, “αυτό είναι το πρώτο custom built μοντέλο της μάρκας από το 1969 και υπόσχομαι ότι δεν θα είναι και το τελευταίο”.

Alfa Romeo 33 Stradale: daring to dream | Alfa Romeo | Stellantis

Σχέδιο με στοιχεία από το αρχέτυπο μοντέλο

Η νέα 33 Stradale δημιουργήθηκε εσωτερικά στο Alfa Romeo Centro Stile και είναι προφανές ότι είναι εμπνευσμένη από το ιστορικό μοντέλο του 1967. Το προφίλ είναι δυναμικό και φινετσάτο, με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και διαθέτουν δύο μεγάλες εισαγωγές αέρα.

Η θηριώδης ουρά με τα στρογγυλά φωτιστικά στοιχεία ολοκληρώνουν την εικόνα. Το νέο μοντέλο διαθέτει ενεργά αερεοδυναμικά βοηθήματα και θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Tributo και Alfa Corse.

Τα καθίσματα στην καμπίνα είναι χαμηλά τοποθετημένα και η όλη εικόνα θυμίζει cockpit αγωνιστικού με τις ανάλογες πινελιές φινέτσας και πολυτέλειας. Τα υλικά που κυριαρχούν είναι το αλουμίνιο, το ανθρακόνημα και το δέρμα Alcantara. Άκρως εντυπωσιακή και η μεταλλική βάση της κεντρικής κονσόλας με τους αεροπορικού τύπου μοχλούς και διακόπτες.

Σετάρισμα από οδηγό F1

Η εταιρεία συνεργάστηκε με τον Φιλανδό πρωταθλητή της F1, Valtteri Bottas για την ρύθμιση του στησίματος της 33 Stradale. Το πεδίο δοκιμών ήταν η πίστα του ομίλου Stellantis στο Balocco στην επαρχία Vercelli της Ιταλίας. Σύμφωνα με τα στελέχη της Alfa Romeo, το ζητούμενο ήταν να συνδυαστεί η εμπειρία από τους αγώνες με μία ρύθμιση που θα εξυπηρετεί την καθημερινή χρήση χωρίς ωστόσο να γίνουν θυσίες στο σπορτίβ χαρακτήρα του μοντέλου.

Στην συμβατική του έκδοση η 33 Stradale επιβεβαίωσε τις φήμες που ήθελαν κάτω από το σκαρί να βρίσκεται ένα V6 κινητήρας με διπλό υπερσυμπιεστή. Εδώ η απόδοση είναι μεγαλύτερη από 620 ίππους με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου DCT 8 σχέσεων. Φυσικά υπάρχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ηλεκτρονικά διαχειριζόμενο για να μην αφήνει εύκολα… ίχνη ελαστικού στην άσφαλτο.

Προαιρετικά η 33 Stradale μπορεί να διαμορφωθεί και ως ηλεκτρικό sportscar με ένα σύστημα πρόωσης 750 ίππων και με μπαταρίες που θα του εξασφαλίζουν αυτονομία έως 450 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, στα πρότυπα WLTP.

Και οι δύο εκδόσεις έχουν παρόμοιες επιδόσεις με τις εργοστασιακές μετρήσεις να δείχνουν 0-100 σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και τελική άνω των 330 χλμ./ώρα.

Κατά τα λοιπά, το πλαίσιο είναι σχήματος Η κατασκευασμένο από ανθρακονήματα ενώ η οροφή είναι ενισχυμένη καθώς στηρίζει τις αρθρωτές πόρτες. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει κεραμικά φρένα της Brembo – φρενάρισμα 100-0 σε λιγότερο από 33 μέτρα.

Μόνο 33 μονάδες θα παραχθούν, μέσω ενός ειδικού προγράμματος που επέτρεψε στους πελάτες να δημιουργήσουν το δικό τους μοναδικό μοντέλο. Ως εκ τούτου, κανένα αυτοκίνητο δεν θα είναι ίδιο με το άλλο.

Η μοναδικότητα συνεχίζεται και στη διαδικασία ταξινόμησης, η οποία επιτρέπει στους πελάτες να δώσουν προσωπικά τον αριθμό πλαισίου. Ο συγκεκριμένος αριθμός VIN περιλαμβάνει οκτώ ψηφία που επιλέγει ο πελάτης και αναγράφεται επίσης στο κεντρικό τούνελ.

Αξίζει τέλος να αναφέρουμε, πως η κατασκευή έχει ανατεθεί στην Carrozzeria Touring Superleggera που φημίζεται για την δεξιοτεχνία της στην κατασκευή των αυτοκινήτων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu